Biuro Rady
BIURO RADY
zapewnia obsługę administracyjną
Rady Powiatu i Komisji Rady.
I piętro pok. nr 1.07
tel./fax. 61 424 07 04
Dyrektor - Anna Ciesielska - anna.ciesielska@powiat-gniezno.pl
Inspektor - Agnieszka Antczak - agnieszka.antczak@powiat-gniezno.pl
Młodszy referent- Marta Grabowska- marta.grabowska@powiat-gniezno.pl
Inspektor - Edyta Rojewska - Homme - edyta.rojewska-homme@powiat-gniezno.pl
Do podstawowych zadań Biura Rady należy:
1. Współpraca z Przewodniczącym Rady w zakresie organizowania pracy Rady.
2. Współdziałanie z Przewodniczącymi komisji w zakresie przygotowywania posiedzeń komisji stałych i doraźnych.
3. Koordynowanie prac dotyczących przygotowywania i wnoszenia pod obrady Rady projektów uchwał i innych materiałów niezbędnych do pracy Rady.
4. Przygotowywanie oraz zbieranie niezbędnych materiałów i przesyłanie radnym.
5. Techniczno - administracyjna obsługa sesji Rady i posiedzeń komisji Rady.
6. Przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji projektów uchwał oraz koordynowania ich opiniowania przez właściwe Komisje Rady.
7. Protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Komisji.
8. Przekazywanie do realizacji komórkom organizacyjnym odpisów uchwał Rady.
9. Przekazywanie Zarządowi i Staroście interpelacji i zapytań radnych.
10. Przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady.
11. Przekazywanie uchwał Rady, stanowiących prawo miejscowe do opublikowania w Dzienniku Urzedowym Województwa Wielkopolskiego.
12. Prowadzenie Rejestrów:
* uchwał Rady Powiatu,
*wniosków i opinii komisji Rady,
* interpelacji i zapytań radnych,
*skarg, wniosków i petycji dla których organem właściwym do rozpatrzenia jest Rada,
*klubów Radnych,
*delegacji służbowych Radnych,
* Godła Promocyjnego Rady Powiatu Gnieźnieńskiego,
* oświadczeń majątkowych Radnych.
13. Planowanie i organizowanie dyżurów i spotkań Radnych z mieszkańcami Powiatu.
14. Przekazywanie do Wydziału Finansów informacji niezbędnych do prawidłowego obliczenia diet należnych radnym.
15. Organizowanie wyjazdów służbowych i szkoleń radnych.
16. Prowadzenie bieżącej i okolicznościowej korespondencji Przewodniczącego Rady.
17. Prowadzenie obsługi kancelaryjnej Kapituły Godła Promocyjnego Rady Powiatu Gnieźnieńskiego.
18. Pomoc radnym w wypełnianiu obowiązków radnego.
Zasady dostępu i korzystania przez obywateli
z dokumentów Rady Powiatu i stałych Komisji Rady.
Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów:
a) protokoły z sesji,
b) protokoły z posiedzeń komisji Rady,
c) uchwały Rady i ich rejestry,
d) wnioski i opinie komisji Rady,
e) interpelacje i wnioski radnych.
- Dokumenty podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem Powiatu Gnieźnieńskiego.
- Dokumenty z zakresu działania Rady i komisji udostępnia się w Biurze Rady, w dniach pracy Starostwa Powiatowego, w godzinach przyjmowania interesantów tj. od 7.30 do 15.30.
- Z w/w dokumentów obywatele mogą, wyłącznie w Starostwie Powiatowym i w asyście pracownika Starostwa, sporządzać notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub kopiować.
- Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów i wypisów z dokumentów, ich fotografii oraz odbitek kserograficznych.
- Wszystkie w/w uprawnienia nie znajdują zastosowania w przypadku ograniczenia jawności wynikającej z ustaw.